maandag 18 april 2011

Cito bloedprikken, Lab Hematologie - VUmc

Vandaag 18 april 2011 moet ik weer op controle bij de hematoloog, afdeling Polikliniek Hematologie in het VUmc. Eerst cito bloedprikken Lab Hematologie en daarna de uitslag bespreken.

De situatie van mijn bloedwaardes zijn weer verder verslechterd. De hematoloog heeft in het team mijn situatie besproken. Men is tot de conclusie gekomen dat er opnieuw gestart moet worden met een kuur, er is nu wel sprake dat de Ziekte van Waldenström progressief is. Dit maal bestaat de kuur uit een combinatie therapie van Rituximab en Fludarabine. Dit laatste medicijn is een Cytostatica in tabletvorm. Ik start 27 april met de eerste kuur, eerst de Rituximab via het infuus en thuis zal ik 5 dagen à 90 mg per dag Fludarabine moeten slikken. Ook zal ik vanaf 27 april dagelijks 480 mg co-trimoxazol (antibiotica) moeten slikken, dit i.v.m met de verlaagde weerstand en het gevaar voor infecties. Mijn afweersysteem werkt niet meer optimaal door de te hoge hoeveelheid IgM in mijn bloed.

Ik had er al rekening mee gehouden dat dit zou kunnen gebeuren. Gelukkig ben ik er mentaal klaar voor om de strijd opnieuw aan te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten