donderdag 1 augustus 2013

UPDATE: afgelopen 4 maanden

Het is weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Hoe gaat het ondertussen met mij?

Sinds ik weer terug ben van mijn 'overwinter vakantie in Zuidoost Azië' kwam ik in een koud Nederland. Het duurde erg lang voordat het weer aangenaam warm werd. Het was weer wennen en aanpassen. Al snel kreeg ik weer last van de vervelende kenmerken van de polyneuropathie. Mijn handen en vooral mijn voeten waren stijf en pijnlijk. Ook had ik weer snel last van een verstoorde balans en motoriek.

Nadat ik de machtiging had geregeld voor onbeperkt fysiotherapie voor heel 2013 ben ik half mei weer begonnen met twee maal in de week fysio bij Sport Medisch Centrum Amsterdam. Het was weer nodig om wat aan mijn conditie te doen en niet te vergeten het verbeteren van mijn balans en sterker maken van de spieren in mijn benen.
Bij aanvang eerst een conditie en krachttest gedaan zodat je een nul-meting heb. Na twee maanden weer een conditie en krachttest gedaan. Alles was met 20 procent verbeterd, daar was ik wel erg blij om. Het is voor mij erg belangrijk om elke week twee maal naar de fysiotherapie te gaan. Gemiddeld ben ik anderhalf uur bezig waarvan een half uur onder begeleiding van een fysiotherapeut gerichte oefeningen te doen die betrekking hebben op het verbeteren van de balans. Daarnaast ben ik zelf nog een uur bezig met kracht en conditie training.

Bij terugkeer van mijn vakantie eind maart was ik ook gestopt met de Amitriptyline. Wat ben ik blij dat ik gestopt ben. Ik slaap weer goed, heb geen jeuk meer aan mijn voeten en onderbenen, mijn gewicht blijft constant, geen bolle buik meer en ik heb weer een regelmatige stoelgang. Een nadeel is dat het vervelende gevoel en prikkels van de polyneuropathie in mijn voeten en handen iets meer aanwezig is toen ik nog Amitriptyline gebruikte. Ik heb het totaal 16 maanden gebruikt. Alleen de eerste 2 maanden heeft het geholpen zonder de vervelende bijwerkingen, daarna werd het alleen maar erger.

Naarmate het mooier en warmer weer werd, voelde ik me met de dag beter lichamelijk functioneren. Op één klein vervelend ongemak na. Begin juni kreeg ik last van ontstoken geïrriteerde ogen, jeuk en ook veel niezen en snotteren. Waarschijnlijk allergisch voor pollen of iets dergelijks. Via de huisarts een gel gekregen voor droge ogen, helpen doet het niet echt. Misschien zijn mijn leuco's weer verder gedaald (afgelopen onderzoek op 10 april van 5.1 naar 4.2) en is daardoor mijn weerstand achteruit gegaan.
Verder geniet ik van het warme weer van de afgelopen tijd. Voor mij erg ideaal om me prettig te voelen zonder al te veel onaangename prikkels.

Op woensdag 7 augustus heb ik weer mijn 4 maandelijkse afspraak op de Polikliniek Hematologie van het VUmc.
Ben benieuwd naar de resultaten van het bloedonderzoek. Wordt vervolgd.

---

Afgelopen week heb ik deze website opnieuw bewerkt en gecontroleerd op verwijzingen (links) naar pagina's en andere websites. Ik merk dat regelmatig verwijzingen niet meer kloppen omdat instanties van naam veranderen of niet meer bestaan. Vooral de website van de Gemeente Amsterdam veranderd regelmatig de verwijzingen die betrekking hebben op 'Dienst Wonen, Zorg en Samenleven' en ook 'Wmo'. De website van Stadsmobiel bestaat niet meer nadat ze failliet zijn gegaan in 2012.
Mochten er nog foutjes zijn op deze website, dan hoor ik dat graag via het 'Contact formulier'.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten