donderdag 3 februari 2011

Revalidatiegeneeskunde - VUmc

Vandaag 3 februari 2011 had ik 2 afspraken bij de Revalidatiegeneeskunde in het VUmc. Eerst bij de fysiotherapie en daarna bij de ergotherapie.

Bij de fysiotherapie is er gekeken naar de situatie op dit moment wat ik nog wel en niet kan. De komende weken zal ik allerlei testen en oefeningen moeten doen om daarna tot een programma te komen om mijn conditie op peil te houden en de spieren die wel nog goed functioneren te versterken.
Ook had ik een afspraak met de ergotherapeut voor handige tips en aanpassingen in mijn huis zoals een verhoogd toilet diverse handgrepen en een douchestoel. Deze aanpassingen zijn erg welkom omdat het mij veel moeite kost om op een laag toilet te gaan zitten en op te staan. Ook het douche is een ramp met al die bijna val incidenten, ik kan nauwelijks op mijn benen staan.
Voor de aanpassingen in mijn huis kan ik het beste contact opnemen met de helpdesk van Wmo is me door de ergotherapeut vertelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten