vrijdag 2 februari 2018

Terug in Nederland

Sinds eergisteren weer terug in Nederland, de vakantie in Thailand zit er helaas weer op.
Vandaag vrijdag 2 februari weer een afspraak op de polikliniek voor een bloedonderzoek en een afspraak met dr Ellen Meijer, hematoloog/internist van het VU medisch centrum.

Het bloedprikken ging gelukkig goed, maar de uitslagen waren minder goed. Met name de leverwaarde, de ALAT was met 153 ruim 4 keer te hoog. Graft versus Host (GvH) is nog steeds actief. In Thailand had ik last van de huid, ogen en mond. De reactie na de Donor Lymfocyten Infusie (DLI) van 13 oktober 2017 heeft lang op zich laten wachten en is nu kennelijk op een vervelende manier actief. Mijn huid is ondertussen met triamcinolonacetonide crème weer lekker rustig, alleen nog last van extreme droge en geïrriteerde ogen, zonlicht (computerscherm, iPad en display mobiel) zijn funest voor mijn ogen.

Van de overig uitslagen was de Eo van de Leukocytendifferentiatie te hoog,(onder invloed van de GvH) normaal kleiner dan 0,50 x10e9/L en was deze met 1.21 te hoog.
Hemoglobine (Hb) 8.0 - Trombocyten 337 - Leukocyten 9.5 - Neutrofielen 3.54

Naast oogdruppels povidon DURATEARS‐OOGDRUPPELS 20 mg/ml en carbomeer 2 mg/g ooggel, begin ik ook weer met een Prednison kuur, 20 mg per dag in de ochtend in een keer na het ontbijt. Half uur van te voren ook een maagbeschermer (esomeprazol 20 mg tablet) innemen. Gezien de schade die de prednison kan veroorzaken (o.a botontkalking) moet ik ook starten met alendroninezuur 70 mg tablet (1x per week op zaterdag, ten minste een half uur voor ontbijt innemen en calciumcarbonaat/colecalciferol 500/800 kauwtablet. Verder ook nog fluCONAzol 50 mg capsule voor eventuele schimmelinfecties in mijn mond te voorkomen.

Over twee weken heb ik weer een afspraak, hopelijk is dan mijn situatie verbeterd.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten