donderdag 22 februari 2018

Oogheelkunde

Vandaag 22 februari om 15.00 uur een afspraak bij de polikliniek Oogheelkunde van het VU medisch centrum. Het werd een van mijn vervelendste afspraken.

Het was ontzettend druk op de polikliniek Oogheelkunde, eerst moest ik aansluiten aan een rij voor een algemene oogmeting. De meting zelf met allerlei felle lichtjes in je ogen is een verschrikking, zeker als je niet tegen licht kan. Daarna weer wachten tot dat je gezien word door een arts. Als je dan eindelijk aan de beurt bent, gaat deze ook nog een met felle lampjes in je ogen schijnen en om het nog beter te kunnen onderzoeken ook nog speciale druppels die dan eerst nog een tijdje moeten inwerken. Ondertussen zit je weer te wachten, de tijd verstrijkt, je taxi voor de terugreis heb je ook gemist (maar wordt wel in rekening gebracht) en dan hoop je een uur later (17.00 uur) klaar bent voor de volgende taxi. Precies 16.45 uur was ik klaar, maar eigenlijk moest ik ook nog langs de apotheek met een nieuw recept oogdruppels en gel. Bij de apotheek aangekomen was het reuze druk, er waren nog 6 wachtende voor me en 5 mensen werden nog geholpen. Dat gaat hem niet worden vandaag, dan moet ik maar morgen heel vroeg in de ochtend terugkomen als de apotheek net open is.

De taxi belde op dat hij ietsjes later zou komen, eenmaal in de taxi in de file, was ik om 18.15 uur thuis. Wat een rotdag en met met ogen was het ook al niet beter gesteld.


UPDATE: vrijdag 23 februari

Vanochtend de oogdruppels en gel opgehaald en uitgeprobeerd. Deze druppels zijn echt de max als het om waardeloos gaat. Na het druppelen zijn mijn ogen 3 seconden vochtig, en daarna valt de druppel uit mijn oog, en het oog word in no-time kurkdroog en je krijg het oog de eerst 10 minuten niet meer open. De volgende dag ben ik gestopt met druppelen.
De volgende afspraak is op 20 april krijg ik net via mijndossier te zien, dat is veel te laat. Volgende week ben ik toch op de polikliniek en dan plan ik een nieuwe afspraak in. Ik word stapelgek van mijn ogen, ik zie 24/7 alles wazig en kan niet tegen licht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten