maandag 29 februari 2016

Bloedprikken, uitslag en gesprek - VUmc

Vandaag, maandag 29 februari een afspraak op de polikliniek Hematologie van het VUmc voor bloedonderzoek en een gesprek met dr Ellen Meijer, internist/hematoloog bij het VUmc.

Het bloedprikken was net als de vorige keer een ramp. Na drie miskleunen was de vierde poging raak, het blijft tobben. Gelukkig waren de uitslagen van het bloedonderzoek goed (Hb 9.0, Trombo's 249 en Leuko's 8.5). De uitslag van de leverfuncties de ALAT was ( 51), ietsjes te hoger dan de vorige keer (46). Omdat ik nu geen Prednison meer gebruik viel de uitslag mee. Voor het zelfde geld was deze weer als een raket omhoog geschoten omdat ik de afgelopen vier weken veel last had van Graft versus Host, met name de huid. Gelukkig deze keer geen extreme buikpijn.

Vandaag ook weer een nieuw recept Zolpidem (slaapmedicatie). Ik ben blij dat ik goed slaap, daardoor heb ik 's nachts geen last van de polyneuropathie, overdag is weer een ander verhaal. Nu het voor mij te koud is, het ik veel last en hinder van de polyneuropathie. Veel pijn maar ook erg wiebelig op de benen. Ik ben blij als het 18 april is (vandaag over 7 weken). Dan vertrek voor een vakantie van 90 dagen naar Thailand, lekker genieten van de warmte en even flink bijtanken.

De volgende afspraak voor bloedprikken is op dinsdag 29 maart, de week ervoor op maandag 21 maart krijg ik mijn mijn derde vaccinatie uit een reeks van vier van het vaccinatie-programma na de stamceltransplantatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten