maandag 15 juni 2015

Controle polikliniek Hematologie VUmc

Vandaag, maandag 15 juni weer een afspraak op de polikliniek Hematologie van het VUmc voor bloedonderzoek, herhaalrecepten en een gesprek met de internist/hematoloog dr Ellen Meijer.

Het bloedprikken ging redelijk goed, deze keer tweemaal prikken. De uitslagen van het bloedonderzoek zijn stabiel en goed (Hb 8.6, Trombocyten 205 en de Leukocyten 8.8). De uitslag van de leverfunctie blijft een beetje schommelen, ALAT was nu weer 71, twee weken geleden nog 59. Waarschijnlijk heeft het met de Graft versus Host te maken dat de ALAT waarde iets te hoog is. Een andere vorm van GvH is mijn huid, deze is nog regelmatig geïrriteerd. Tot nu toe heb ik nog steeds last van rode vlekjes en witte schilfers die ook weer na enkele dagen verdwenen zijn. Dat is voor de dokter ook een reden om de DLI (Donor Lymfocyten Infusie) voorlopig uit te stellen. Mijn beenmerg wordt op dit moment voldoende geprikkeld, een extra toevoeging van lymphocyten is dan ook overbodig.

Verder zijn de resterende uitslagen van het beenmergonderzoek nog niet bekend, deze volgen nog.
Ook nog even met de dokter gesproken over het vaccinatieproces (inentingen na de transplantatie), als alles goed gaat zal dit eind december opgestart worden. De vaccinatie zal over meerdere maanden worden verdeeld, dat betekend wel dat ik volgend voorjaar nog niet naar Zuidoost Azië kan gaan. Dat was voor mij wel een flinke tegenvaller. Ik verheug me nu al zolang om weer voor langere tijd weg te gaan.
Door het wisselvallig en voor mij koude weer, heb ik meer last van de polyneuropathie, met name aan de voeten. Vooral 's nachts is het nog behoorlijk afzien. Ik verlang echt naar tropische temperaturen.

Over 3 weken (6 juli) weer terug voor controle i.p.v over twee weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten