maandag 22 september 2014

Huisarts op bezoek

Vandaag is mijn huisarts en een assistent op huisbezoek geweest. Hij zou tussen 13.00 en 14.00 uur langskomen. Zo tegen 13.45 uur belde hij aan en om 14.00 uur was hij weer weg.

Mijn behandelende arts, internist/hematoloog dr Otto Visser had vorige week na het gesprek van woensdag 17 september ook mijn huisarts op de hoogte gebracht van de diagnose MDS en AML. Mijn huisarts belde een dag later om een afspraak te maken voor een huisbezoek. Hij wilde me beter leren kennen zodat hij ook op de hoogte is van mijn thuissituatie mocht ik in de toekomst extra aanpassingen nodig hebben.
Echt veel ben ik er niet mee opgeschoten en ik vraag me af of mijn huisarts nu een goed beeld heeft van mij en mijn thuissituatie (behalve dat het schoon en netjes was). Zelf had hij zich slecht voorbereid, hij wist totaal niks van mijn medische achtergrond af.
Ik hield van zijn bezoek een naar gevoel aan over. Alles ging zo snel en gehaast, ik kreeg nog niet eens de kans om fatsoenlijk antwoord op zijn vragen te geven, laat staan dat ik zelf nog wat vragen kon stellen. Als er iets is, kan ik altijd naar de praktijk bellen. Hij zou het ook fijn vinden als ik liet horen wanneer ik wordt opgenomen. Zou hij dan de tijd hebben om mij te bezoeken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten