dinsdag 12 november 2013

Bloedprikken Lab Hematologie VUmc

Vandaag dinsdag 12 november 2013, bloedprikken Lab Hematologie in het VUmc i.v.m controleafspraak op 3 december.
Normaal heb ik het bloedonderzoek (cito) samen met de afspraak bij de hematoloog, maar omdat ik op 9 december voor langere tijd op vakantie ga, leek het mij verstandig om het bloedprikken drie weken eerder te doen zodat alle uitslagen (met name het IgM van de Mprot follow up) op 3 december 2013 bekend zijn.

Auw!
Ik was er rond half elf en het was lekker rustig toen ik me aanmeldde bij receptie W van de polikliniek Hematologie van het VUmc. Na het afgeven van het formulier was ik meteen aan de beurt om geprikt te worden.
Ik had mazzel met degene die mij ging prikken. Ze is heel erg ervaren en mijn favoriet. Ze weet dat ik moeilijk te prikken ben en bij haar lukt het meestal in één keer.
'Hier ben ik de laatste keer geprikt', wijzend naar de holte van mijn arm. 'Toen ging het in één keer goed'. Ik voel wat en ze ontsmette het plekje op mijn arm. Vervolgens pakte ze de naald en stak deze in mijn ader. Auwwwwww, riep ik. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt. Waarschijnlijk raakte ze een spier of zenuw die bovenlangs de ader liep. Ik voelde een korte stekende, doch hevige pijn. Merkwaardig genoeg in de muis van mijn duim. Naast de korte stekende pijn begon de plek bij mijn duim hevig te branden. Het was alsof ik met een zware stroomstoot werd geconfronteerd. Ondertussen liep het buisje vol met bloed. De naald zat gelukkig wel goed in mijn ader. Na 4 buisjes afgenomen te hebben was ik klaar.
Dit was wel een hele aparte ervaring, de reactie van de pijn op een hele andere plek. Nou vraag ik me af, wat nu de oorzaak was. Dit zal ik t.z.t toch eens met de neuroloog bespreken.

Herkent iemand dit?

Over 3 weken (dinsdag 3 december 2013) de uitslag. Hopelijk is alles goed zodat ik met een gerust hart op vakantie kan gaan. Wordt weer vervolgd.

---

UPDATE: vrijdag 15 november 2013

Ik heb nog steeds behoorlijk last van de plek op mijn arm waar geprikt is. Bij bepaalde bewegingen voel ik nog steeds de pijn in en rond de muis van mijn duim, ook word deze iet wat dikker bij pijn. Mijn fysiotherapeut vertelde me, dat waarschijnlijk een zenuw is geraakt. Ik hoop dat het niet blijvend is en dat de zenuw zich weer hersteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten