maandag 8 april 2019

controle bij mijn hematoloog



Vandaag maandag 8 april weer voor het eerst dit jaar een afspraak met mijn internist/hematoloog dr Ellen Meijer op de polikliniek Hematologie, locatie VUmc van het Amsterdam UMC

Het bloedprikken ging gelukkig in één keer goed. De afgelopen weken vaak geprikt tijdens mijn ziekenhuisopname en dat ging gelukkig ook telkens goed.

De uitslagen van het bloedonderzoek waren allemaal goed en keurig binnen de referentiewaardes, daar was ik wel blij om. Alleen mijn afweer is nog erg laag. De dokter heeft voorgesteld om nog maar eens het vaccins Prevenar toe te dienen. Ik ben ook blij dat er op dit moment geen Graft versus Host actief is. Het is nu ook ruim een maand geleden dat ik de ;Prednison helemaal heb afgebouwd. Dit soort medicijnen zijn ook afweer verlagend en dat moeten we niet hebben. Preventief slik ik nog wel allerlei soorten antibiotica o.a: Co-trimoxazol Aurobindo 480 mg, Valaciclovir 500 mg en Azitromycine 250 mg.

Met mijn longen gaat het redelijk, de saturatie schommelt tussen de 89 en 91%. Ik ben wel nog snel moe en kortademig bij inspanning. Voorlopig doorgaan met vernevelen, verder gebruik ik Montelukast 10 mg voor de nacht en Symbicort Turbuhaler 400/12 (twee maal daags), een bloedverdunner en een pilletje voor het hart.

Met mijn ogen gaat het minder goed sinds ik weer terug ben uit Thailand, het zicht is erg wazig geworden. Zaterdag 13 april heb ik een afspraak bij de oogarts van het OMC Zaandam. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.

De volgende afspraken op de polikliniek Hematologie: zijn op 15 april dan heb ik een Spirometrie (longfunctie-onderzoek) en op 25 april weer bloedprikken en controle bij dr Ellen Meijer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten