woensdag 2 mei 2018

controle OMC Zaandam

Vandaag, woensdag 2 mei 2018 op controle bij dr Michel Zaal en het aanmeten van een kappenbril bij het Oogheelkundig Medisch Centrum in Zaandam.

Het gaat steeds beter met mijn ogen sinds ik op 16 april ben begonnen met andere oogdruppels en gel. Op de foto's was te zien dat de ontstekingen minder worden, het zal nog wel een tijdje duren voordat ze helemaal verdwenen zijn. Het gaat in ieder geval de goede kant op, ik kan weer normaal buiten met zonlicht zien zonder dat mijn ogen dichtknijpen, ook heb ik nauwelijks last van het licht van beeldschermen zoals van de tv en laptop. Ik kan ook weer mijn leesbril gebruiken, maar er zit wel nog een klein verschil in het scherp focussen.

Vandaag bij Mark Jongsma een kappenbril aangemeten. Het is wel een dure grap, de kosten zijn ongeveer 1000 euro en € 115,00 eigen bijdrage. Ik krijg een compleet nieuwe bril met speciale glazen om blauw licht te filteren en op sterkte, in mijn geval met varifocale glazen. En verder is deze bril voorzien van kapjes aan de zijkanten zodat je ogen ook beschermt zijn tegen allerlei weersinvloeden zoals temperatuur, vochtigheid en wind.
Als de machtiging door mijn zorgverzekeraar word goed gekeurd, dan heb ik over ongeveer 4 weken een nieuwe bril.

Voorlopig doorgaan met de druppels en gel, op 11 juli heb ik een nieuwe afspraak bij dr Michel Zaal, dan worden er weer foto's gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten