donderdag 5 maart 2015

Valys

Naast het pasje van Transvision AOV heb ik nu ook een pasje van Valys.

Aangezien ik niet met meerdere mensen in een ruimte mag reizen (i.v.m eventuele complicatie's na de stamceltransplantatie), heb ik een indicatie (via Wmo Gemeente Amsterdam en De MO-zaak) gekregen om alleen met te reizen met een taxi binnen Amsterdam en in een straal van 25 km vanaf mijn huisadres. Buiten een straal van 25 km maak ik gebruik van Valys. Jaarlijks krijg je 600 km en je betaald € 0,20 per km. Bij ritten van Transvision AOV betaal je de zones. Wil je meer dan 600 km reizen per jaar, kun je een HPKB (hoog persoonlijk kilometer budget) aanvragen. Dan krijg je 2.250 km per jaar, ook € 0,20 per km. Voor het pasje van Valys moest ik wel € 6,80 betalen omdat er een pasfoto opstaat.
Het vervoer met Transvision AOV bevalt me wel, op een keer na zijn ze altijd keurig op tijd. Met Valys heb ik nog geen ervaring. Binnenkort ga ik, als ik me weer wat beter voel, een langere rit maken met Valys. Waar naar toe weet ik nog niet, misschien wel naar Den Haag!

Ik ben nu bezig om een HPKB aan te vragen, 600 km is erg weinig als je een paar keer per jaar op en neer bijvoorbeeld Limburg of Groningen wil bezoeken.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten