dinsdag 15 maart 2011

Controle UWV

Vandaag 15 maart 2011 voor het eerst uitgenodigd voor controle bij het UWV. De arts vertelde mij gezien mijn medisch dossier dat ik niet meer aan het werken kom, zelfs aangepast werk is niet mogelijk in mijn situatie, ik zal dan ook volledig worden afgekeurd na het verstrijken van 2 jaar Ziekte wet. Hij vroeg zich ook af of ik in de toekomst nog wel kan blijven wonen in mijn huidige woning. Daar schrok ik van. Ik moet er niet aan denken om te verhuizen en afhankelijk te zijn van zorg. Zelf denk ik dat er met enkele aanpassingen het kan redden.
Ik woon sinds april 2009 in Amsterdam Oud-Zuid aan de Schinkel om de hoek bij het Vondelpark. Mijn woning op de tweede etage heeft gelukkig een traplift, deze was aanwezig toen ik de woning overnam. Verder krijg ik op korte termijn een verhoogd toilet en een opklapbare douchestoel. Met deze aanpassingen denk ik zelf dat ik er nog lang zelfstandig kan blijven wonen, misschien dat ik in de toekomst hulp in de huishouding nodig heb.

De arts van het UWV zal me voorlopig niet meer lastig vallen met uitnodigingen, hij gaat met over een half jaar terug bellen om te kijken hoe het met me gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten