dinsdag 8 augustus 2017

Bloedtransfusie



Vandaag donderdag 10 augustus eerst kruisbloedprikken en daarna een bloedtransfusie (2 zakken) op de dagbehandeling (AKZI 4de etage) van de polikliniek Hematologie van het VUmc te Amsterdam. Door een te lage Hemoglobine (Hb) ben ik snel moe en kortademig. Bij traplopen en fietsen loopt de kracht en energie al snel uit mijn benen.

De dag begon al vroeg met bloedprikken, gelukkig ging dat in één keer goed. Ook het infuus aanprikken ging in één keer goed. Complimenten voor de meiden van de dagbehandeling.
Net voor 10.00 uur werd de eerste zak bloed (rode bloedcellen) aangekoppeld, deze loopt in anderhalf uur in, met het doorspoelen van de lijn na de tweede en laatste zak bloed was ik rond 13.00 uur weer klaar. Kan ik er weer even een paar dagen tegen aan.

Volgende week dinsdag 15 augustus weer bloedprikken en een gesprek met internist/hematoloog dr Ellen Meijer, hopelijk zijn alle uitslagen van het laatste beenmergonderzoek bekent en is er een definitieve diagnose zodat er een behandelplan wel of niet kan worden opgesteld. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten