dinsdag 29 september 2015

Beenmergonderzoek nr 10

Vandaag, dinsdag 29 september weer een afspraak met dr Ellen Meijer op de polikliniek Hematologie van het VUmc voor bloedonderzoek, gesprek en een beenmergonderzoek.

Het bloedprikken ging na de tweede poging goed. De uitslagen van het bloedonderzoek waren net als al die keren ervoor goed (Hb 8.9, Trombocyten 273 en de Leukocyten 11). De uitslag van de leverfunctie (ALAT) zat er niet bij omdat het niet op het formulier stond (vorige keer vergeten aan te kruizen). Na de beenmergpunctie ben ik alsnog geprikt op de leverfuncties. De dokter stuurt mij de uitslag via de mail. Als de uitslag bekent is dan kan hopelijk de Prednison verder worden afgebouwd naar nul.

De afgelopen twee weken was mijn huid rustig en ook geen pijn in mijn buik en lever gehad. Het is jammer dat er nu geen uitslag van de ALAT bekent is. De dokter en ik hebben de indruk dat de Prednison de Graft versus Host goed onderdrukt, voorlopig gaan we daar mee door ondanks dat de bijwerkingen van de Prednison geen pretje is. Ben alweer in gewicht toegenomen en nu is mijn hoofd ook zichtbaar opgezwollen.

Vandaag ook weer een beenmergonderzoek, deze keer o.a weer een MRD bepaling en STR onderzoek.
De beenmergpunctie ging niet erg vlotjes. De dokter moest meerde keren van plek veranderen. Het bloed was ook erg dik en stolde meteen (dus veel bloedplaatjes aanwezig in het beenmerg). Voorlopig weer even rust tot december, volgend jaar juni het laatste beenmergonderzoek en dan is het wel genoeg geweest. Ik heb nu de indruk dat het steeds moeilijker wordt om een goede plek te vinden om bloed op te zuigen vanuit het beenmerg. In het uiterste geval kan er ook het borstbeen gebruikt worden, dit is wel erg pijnlijk.

Vandaag ook weer een hele nieuwe voorraad aan medicijnen (Valaciclovir, Co-trimoxazol en Nexium).
Over twee weken (14 oktober) weer een nieuwe afspraak. Dr Meijer is er dan niet, ik kan dan gelukkig terecht bij dr Otto Visser.


UPDATE: 2 oktober 2015

Uitslag ALAT is 60. Ik had stiekem gehoopt dat het onder de 50 zou zijn gedaald. Baal een beetje dat het ondanks de Prednison niet verder daalt naar normale waardes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten