maandag 18 mei 2015

Beenmergonderzoek nr 7

Vandaag, maandag 18 mei weer een afspraak op de polikliniek Hematologie van het VUmc voor bloedonderzoek, gesprek en een beenmergonderzoek met de internist/hematoloog dr Ellen Meijer.

Het bloedprikken ging deze keer niet goed. Na vier pogingen was het eindelijk gelukt. Vandaag was het niet mijn dag zou later ook bij de beenmergpunctie blijken.
De uitslagen van het bloedonderzoek zijn gelukkig nog steeds goed (Hb 8.3, Trombocyten 212 en de Leukocyten 6.6). De uitslag van de leverfunctie (ALAT) was 69, deze wil nog niet echt verder dalen tot net onder de 40.
De uitslag van het Hepetitis E onderzoek was negatief, dat betekent wel dat het ooit actief is geweest en dat mijn lichaam antistoffen heeft aangemaakt, deze waren terug te vinden in mijn bloed. Wanneer dit gebeurt is, is niet te achterhalen. Morgen begin ik ook met de laatste reeks van de Panobinostat pil (19, 22, 26 en 29 mei).

De beenmergpunctie ging dus ook niet goed, de dokter kwam niet diep genoeg in het beenmerg en kon zo doende geen bloed opzuigen. Zoals ik al eerder zei, het was vandaag mijn dag niet. En om op een andere plek nog een poging te wagen had ik geen zin in, zeker niet in mijn borstbeen. Over twee weken weer een nieuwe poging en een nieuwe kans.


UPDATE: 29 mei 2015

Nog steeds veel last en pijn van de beenmergpunctie van 18 mei jl. Afgelopen week pijnlijk zitvlak, ook heeft de wond behoorlijk na gebloed op de dag van de punctie.
Verder ook een aantal keren pijn is de buik gehad, waarschijnlijk een reactie van de Panobinostat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten