maandag 13 april 2015

Bloedprikken, uitslagen en gesprek polikliniek Hematologie - VUmc

Vandaag, 13 april 2015 weer bloedprikken polikliniek Hematologie en daarna de uitslag en gesprek met dr E. Meijer, internist/hematoloog VUmc.

Het was mooi weer, dus ging ik vandaag op de fiets naar de polikliniek i.p.v met de taxi van AOV Transvision.
Het bloedprikken ging gelukkig in één keer goed. Na ongeveer 45 minuten kwam dr Meijer mij ophalen. De uitslagen van het beenmergonderzoek waren nog niet allemaal bekend, de enkele die wel bekend waren, zagen er goed uit, leukemie in remissie. De bloeduitslagen (Hb 7.4, Trombo's 251, Leuko's 5.8 en Neutrofielen 2.25) waren wederom goed en stabiel. Alleen de uitslag van de leverfunctie (ALAT, 99) was niet goed, deze was afgelopen twee weken weer gestegen en te hoog (16-3-2015, 19 - 30-3-2015, 38). Waarschijnlijk is er iets gaande. Ik heb sinds vorig week dinsdag ook een plekje op mijn rechter hand. De dokter vermoed dat het waarschijnlijk een Graft vs Host reactie is. Ik baalde natuurlijk vreselijk. Dit past niet in mijn plaatje om volgend jaar januari voor langere tijd op vakantie te gaan in Zuidoost Azië.
Volgende week maandag 20 april weer terug om bloed te prikken en de leverfunctie te bepalen. Mocht deze niet gezakt zijn, dan gaat traject 3 van de Panobinostat pil ook niet door. Ik hoop niet dat ik weer een prednison kuur moet ondergaan om de Graft vs Host te onderdrukken mocht deze erger worden.

Wordt vervolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten