maandag 7 oktober 2013

Telefonisch consult neuroloog - VUmc

Vandaag maandag 7 oktober 2013, had ik een bel afspraak met mijn neuroloog, dr MC Visser van het VUmc.
Ze was benieuwd of ik enige baat had bij de Capsaïcine crème, ik moest haar teleur stellen. De Capsaïcine crème heeft helaas bij mij niet het effect opgeleverd wat ik ervan verwachtte.
Verder nog even teruggeblikt op de les aan de studenten op 10 september jl. Zij was erg tevreden over de les en ze vertelde me dat ik een diepe indruk had achter gelaten bij de studenten.

Op 9 september ben ik begonnen met de Capsaïcine crème (0,025 %) 4 maal daags op mijn voeten te smeren. De eerste 24 uur had ik het gevoel dat het enige verlichting gaf van de pijn en onaangename prikkels aan mijn voeten. De dag erna, toen ik 's middags naar de fysiotherapie ging merkte ik dat de sokken en de sportschoenen niet lekker aan mijn voeten zaten. Het was net alsof ik natte sokken en schoenen aan had. Mijn voeten voelde koud, nat en stijf aan, geen pretje dus.
Als ik thuis met blote voeten op mijn Adidas badslippers loop is het nare gevoel weer verdwenen. Tja, ik kan moeilijk nu het kouder word met blote voeten en slippers over straat. Ook het 4 maal daags smeren is een gedoe. De 2 tubes die ik had meegekregen waren na 1 week op.
Na 1 week was mijn conclusie dat deze Capsaïcine crème toch niks is voor mij. Ook kreeg ik na enkele dagen weer last van jeuk aan mijn onder- benen en armen. Waarschijnlijk ben ik allergisch voor medicijnen. De periode dat ik Amitriptyline gebruikte was de jeuk ook al een van de vele nare bijwerkingen.
Ik zal de komende tijd op mijn tanden moeten bijten en ik tel de dagen af tot 9 december, dan vertrek ik weer voor langere tijd naar het warme Zuidoost Azië.

Volgende jaar bij terugkomst neem ik weer contact met haar op. Dan heb ik weer een verwijsbrief nodig voor mijn fysiotherapie. Deze wordt, als er tenminste tussendoor geen gekke bezuinigingen plaatsvinden bij de Zorgverzekeraars in mijn geval in z'n geheel vergoed. Daar ben ik wel blij om dat ik onbeperkt gebruik kan maken van de fysiotherapie. Dit is op dit moment ook het enige waar ik merkbaar profijt van heb.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten