maandag 24 september 2012

Afspraak Neurologie - VUmc + Neurontin

Vandaag 24 september 2012 had ik een afspraak met mijn neurologe van het VUmc.

Mijn neurologe wilde weten hoe het met me gaat, of ik merk dat de polyneuropathie progressiever is geworden en hoe het met het gebruik van de Amitriptyline is gesteld.
Ik moet zeggen dat de polyneuropathie niet progressiever is geworden, het is niet verslechterd, maar ook niet verbeterd sinds afgelopen jaar.
Wat de Amitriptyline betreft, ik slaap er goed op, maar de prikkels zijn nog steeds hevig aanwezig zeker nu het weer kouder is geworden.

Na bijna één jaar het gebruik van Amitriptyline kan ik niet zeggen dat het echt helpt. Ik merk dat mijn stoelgang behoorlijk achteruit is gegaan en ook heb ik meer last gekregen van geïrriteerde ogen.
De neuroloog stelt voor om vanaf vandaag 6 weken te stoppen om te kijken of de bijwerkingen minder worden en of ik meer last krijg van pijnlijke prikkels. Op 5 november gaat ze me bellen om te horen wat er veranderd is of niet. Mocht het zijn dat ik na 2 weken merk dat de prikkels toenemen, dan kan ik weer verder gaan met de Amitriptyline.

Ik had mijn neurologe ook gevraagd of er misschien een ander medicijn is, ze zei dat Neurotin nog een optie is. We gaan dit over 6 weken verder bekijken of het een goede optie is.

Vraagje:
  • Wie van jullie gebruikt er Neurontin?
  • En wie gebruikt er Amitriptyline?
  • Hoe bevalt het?
  • Zijn er merkbare verschillen in de werking en resultaat tussen deze 2 medicjnen?

UPDATE: 8 oktober 2012
Na enkele dagen te zijn gestopt met de Amitriptyline kreeg ik weer ontzettende last van pijnprikkels in mijn voeten. Vooral 's avonds als ik ging slapen. Het dekbed op mijn voeten bezorgde mij slapeloze nachten.

Na 'n week ben ik dan maar weer de Amitriptyline gaan gebruiken. Na één dag Amitriptyline waren de vervelende pijnprikkels verdwenen en ik kon ook weer goed slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten