woensdag 27 april 2011

1ste combinatiekuur, Rituximab + Fludarabine - VUmc

Vandaag 27 april 2011 eerst cito bloed prikken Lab Hematologie van het VUmc en start ik ook met de eerste combinatiekuur van Rituximab en Fludarabine op de dagbehandeling van de Polikliniek Hematologie.
De Rituximab krijg ik via het infuus en de Fludarabine (oraal) 5 dagen à 90 mg per dag. Ook moet ik vanaf vandaag, dagelijks 480 mg co-trimoxazol (antibiotica) slikken. Verder ook nog een afspraak met de revalidatiearts.

Het infuus prikken ging erg moeizaam en was weer afzien. De derde poging was raak. Tijdens het inlopen van de Rituximab ben ik nog gezien door een arts i.v.m de longontsteking en koorts van 2 weken geleden. Voor de zekerheid kreeg ik nog een ander soort antibiotica mocht ik weer hoge koorts krijgen. Mocht het zo zijn, dan moet ik eerst een speciaal nummer bellen van de afdeling Hematologie. Ik krijg dan verdere instructies.

Na afloop van de Rituximab had ik ook nog een afspraak met de revalidatiearts. Op weg naar de Revalidatiegeneeskunde kreeg ik een wegraking. Ik werd met spoed naar de dichtstbijzijnde behandelkamer binnengereden en op een bed neer gelegd. Mijn bloeddruk was erg laag, na een half uur was ik weer stabiel. Voor de zekerheid moest ik nog enkele uren onder toezicht blijven. Toen ik weer gezien was door een arts, mocht ik naar huis. Het was een vermoeiende dag, hopelijk gaat de volgende kuur over 4 weken mij beter af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten